Με ετικέτα Ετικέτες: ,

Στις 2 Οκτωβρίου γιορτάσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας παρέα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες των παιδιών μας. Μαζί τους δημιουργήσαμε στην αυλή του Νηπιαγωγείου μια «Ζωντανή Βιβλιοθήκη» (Living Library). Τα παιδιά μας, αντί να δανειστούν ένα βιβλίο, «δανείστηκαν» έναν παππού ή μια γιαγιά κι απόλαυσαν αφηγήσεις παραμυθιών. Σε οκτώ διαφορετικά σημεία στο χώρο της αυλής μας, ειπώθηκαν οκτώ διαφορετικά παραμύθια.

Η «Ζωντανή Βιβλιοθήκη» αποτελεί ένα ακόμη εκπαιδευτικό εργαλείο, που αποκτήθηκε κατά την τελευταία κινητικότητα των εκπαιδευτικών  του Νηπιαγωγείου μας, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ KA122. Στόχος μας ήταν η συνάντηση του σχολείου με την οικογένεια σε μια δημιουργική συνθήκη επικοινωνίας και κατά συνέπεια η ενίσχυση των δεσμών της σχολικής κοινότητας.

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Οι παππούδες και οι γιαγιάδες  ήταν ιδιαίτερα δραστήριοι και αφηγηματικοί ενώ τα παιδιά βίωσαν στιγμές θαλπωρής και χαράς από την παρουσία τους, επιβεβαιώνοντας τα ευρήματα ερευνών για τον ισχυρό δεσμό και τα οφέλη τους στη μακροπρόθεσμη συναισθηματική ευημερία των παιδιών.

Με βάση τη θεωρία των οικογενειακών συστημάτων, η κοινωνική συνοχή με τους παππούδες και τις γιαγιάδες μετριάζει τη διαγενεακή μετάδοση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων από τις μητέρες στα έφηβα και νεαρά ενήλικα παιδιά τους. Τα εγγόνια που είναι λιγότερο ενσωματωμένα με τους παππούδες τους μοιάζουν με τις μητέρες τους ως προς τη σοβαρότητα των καταθλιπτικών συμπτωμάτων. Τα εγγόνια που είναι περισσότερο ενσωματωμένα με τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους δεν έχουν καμία τέτοια ομοιότητα. Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι οι παππούδες και οι γιαγιάδες είναι επακόλουθοι οικογενειακοί παράγοντες που – εξαρτώντας τη δυναμική γονέων και παιδιών – επηρεάζουν τη μακροπρόθεσμη συναισθηματική ευημερία των εγγονών τους. Τα αποτελέσματα αυτά συζητούνται από την άποψη της διαγενεακής αλληλεξάρτησης και του ανεκμετάλλευτου πόρου που αντιπροσωπεύουν οι ηλικιωμένοι ενήλικες (Silverstein, M. & Ruiz, S., 2006).

Η δράση αυτή δεν θα ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί χωρίς την προθυμία και την καλή προαίρεση όλων των συμμετεχόντων. Ιδιαίτερα, φυσικά, ευχαριστούμε τις γιαγιάδες και τους παππούδες που αφιέρωσαν το χρόνο τους για να προσφέρουν χαρά στα παιδιά μας!

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.