Με ετικέτα Ετικέτες:

  Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου εντάσσονται τα εργαστήρια δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχ. έτος (2020-21) σε 218 σχολεία της χώρας. Στόχος μέσω  της εισαγωγής νέων θεματικών ,όπως η ρομποτική, επιχειρηματικότητα, οδική ασφάλεια, οικολογική συνείδηση, η ενίσχυση των εγκάρσιων δεξιοτήτων και βασικών ικανοτήτων των μαθητών, μεταξύ των οποίων οι ψηφιακές ικανότητες,  η κριτική σκέψη,  η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και η ικανότητα για μάθηση.

Πιο αναλυτικά οι δεξιότητες που καλλιεργούνται μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στους τέσσερις (4) ακόλουθους Κύκλους Δεξιοτήτων:

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ 21ου ΑΙΩΝΑ

  • Δεξιότητες μάθησης 21ου αιώνα (4cs) (Κριτική σκέψη, Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα)
  • Ψηφιακή μάθηση 21ου αιώνα (4cs σε ψηφιακό περιβάλλον) (Ψηφιακή επικοινωνία, Ψηφιακή συνεργασία, Ψηφιακή δημιουργικότητα, Ψηφιακή κριτική σκέψη, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας)
  • Παραγωγική μάθηση μέσω των τεχνών και της δημιουργικότητας

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΖΩΗΣ

  • Δεξιότητες της κοινωνικής ζωής (Αυτομέριμνα, Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα)
  • Δεξιότητες της ψηφιακής ιθαγένειας (Ευχέρεια στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Ψηφιακή πολιτειότητα, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, ανθεκτικότητα)
  • Δεξιότητες διαμεσολάβησης και κοινωνικής ενσυναίσθησης (Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Διαμεσολάβηση, Επίλυση συγκρούσεων, Πολιτειότητα)
  • Δεξιότητες επιχειρηματικότητας (entrepreneurship) (Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός, Παραγωγικότητα, Αποτελεσματικότητα)

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

  • Δεξιότητες της τεχνολογίας (Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα, Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών)
  • Δεξιότητες διαχείρισης των Μέσων (media) (Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα μέσα, Ασφάλεια στο διαδίκτυο)
  • Ρομποτική (Δεξιότητες μοντελισμού και προσομοίωσης, Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη)

ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΥ

  • Στρατηγική Σκέψη (Οργανωσιακή σκέψη, Μελέτη περιπτώσεων και Επίλυση προβλημάτων)
  • Πλάγια σκέψη (Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη), Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές)
  • Ρουτίνες σκέψεις και αναστοχασμός
  • Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές
  • Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης (Επιστημονική/ υπολογιστική σκέψη διαμεσολάβηση)

Στο 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας τα εργαστήρια που θα υλοποιηθούν τη φετινή χρονιά περιλαμβάνουν τις εξής θεματικές ενότητες:

1ος Θεματικός Κύκλος με έναρξη την 12η Οκτωβρίου μέχρι τέλος Νοεμβρίου (7 εργαστήρια) με περιεχόμενο: « Ζω καλύτερα – Ευ Ζην, Υποθεματική: Αυτομέριμνα, Ασφάλεια και πρόληψη, Οδική Ασφάλεια και πρόληψη».

  • Τμήμα 1, Τμήμα 2, Τμήμα 3: «Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο».
  • Τμήμα 4: «Το Παπάκι πάει»

2ος Θεματικός Κύκλος με έναρξη τη 1η Δεκεμβρίου μέχρι τέλος Ιανουαρίου (7 εργαστήρια) με περιεχόμενο: «Φροντίζω το περιβάλλον, Υποθεματική: Οικολογική Συνείδηση».

  • Τμήμα 1, Τμήμα 2: «Ομάδα δράσης για την προστασία των ζώων συντροφιάς»
  • Τμήμα 3: «Υγιή παιδιά, Υγιής πλανήτης (WWF Ελλάς)»
  • Τμήμα 4: «Το παράπονο των ζώων».

3ος Θεματικός Κύκλος με έναρξη τη 1η Φεβρουαρίου μέχρι τέλος Μαρτίου ( 7 εργαστήρια) με περιεχόμενο: «Ενδιαφέρομαι κι ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα».

  • Τμήμα 1: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»
  • Τμήμα 2. Τμήμα 3: «Κι αν ήμουν εγώ;»
  • Τμήμα 4: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

4ος Θεματικός Κύκλος με έναρξη την 1η Απριλίου μέχρι τέλος Μαϊου (7 εργαστήρια) με περιεχόμενο: «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, Υποθεματική: STEAM– Εκπαιδευτική Ρομποτική»

  • Τμήμα 1, Τμήμα 2: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…»
  • Τμήμα 3: «Οι μικροί εξερευνητές»
  • Τμήμα 4: «STEAM και η ΓΗ γυρίζει…»