Σκοπός του πιλοτικού προγράμματος εισαγωγής των αγγλικών στο νηπιαγωγείο είναι ο εμπλουτισμός του προγράμματος του Νηπιαγωγείου -μεθοδολογικά και θεματικά -όχι μόνο για την γλωσσική αλλά και για την ολόπλευρη ανάπτυξη των ικανοτήτων των νηπίων και τη διαμόρφωση της ταυτότητας του ενεργού πολίτη στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον.

Η εισαγωγή μιας οποιασδήποτε επιπρόσθετης γλώσσας στην προσχολική ηλικία δεν αποτελεί μόνο μια γλωσσική ικανότητα. Είναι μια δημιουργική διαδικασία που επηρεάζει την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών.

Τα πλεονεκτήματα της εκμάθησης γλωσσών από μικρή ηλικία δεν σχετίζονται απλώς με την εκμάθηση γλωσσών και τη μελλοντική επιτυχία, αλλά και με άλλα οφέλη, γνωστικά, κοινωνικά, πολιτισμικά, ψυχο-συναισθηματικά. Άρα συνεισφέρουμε στην ολιστική ανάπτυξη των παιδιών. Η αγγλική γλώσσα αποτελεί αφετηρία ή και γέφυρα για μοίρασμα εμπειριών και υποστηρίζει την πολυγλωσσία. Με την επικοινωνιακή συνθήκη που επιλέγουμε εισάγουμε την ανάγκη για επικοινωνία σε μια άλλη γλώσσα. Με κατάλληλους χειρισμούς τα παιδιά που είναι αλλόγλωσσα ή/και έχουν τα ελληνικά ως ξένη γλώσσα “βλέπουν τον εαυτό τους” στη συνθήκη αυτή καθώς δημιουργείται το πλαίσιο να αξιοποιήσουν το ιδιαίτερο πολιτισμικό τους κεφάλαιο. Ταυτόχρονα δημιουργείται θετική στάση στην εκμάθηση άλλων γλωσσών.

Η συνεισφορά μιας οποιαδήποτε ξένης γλώσσας στο Νηπιαγωγείο συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού. Έρευνες καταγράφουν ανάπτυξη γλωσσικών αλλά και γνωστικών δεξιοτήτων, της μνήμης, της διατήρησης προσοχής και της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων. Σημειώνονται θετικά οφέλη και ως προς τη ψυχοσυναισθηματική πλευρά του παιδιού με ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και του κινήτρου, καλλιέργεια θετικής στάσης ως προς τις ξένες γλώσσες, τον πολιτισμό άλλων χωρών και τη διαφορετικότητα.

Παιδιά που έρχονται από διαφορετικά πολιτιστικά περιβάλλοντα και δεν έχουν κοινή γλώσσα με τα υπόλοιπα παιδιά μέσω της ξένης γλώσσας μπαίνουν σε μια ενωτική κατάσταση. Η ξένη γλώσσα δηλαδή αποτελεί μια «αφετηρία» ή μια «γέφυρα» στην οποία αισθάνονται ίσοι οι μαθητές στο γλωσσικό επίπεδο και δημιουργείται ένα ακόμη όφελος στην επικοινωνία των παιδιών.

Πλαίσιο εισαγωγής των Αγγλικών στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο

(α) Τα Αγγλικά δεν είναι ξεχωριστό μάθημα αλλά ενσωματωμένα στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου
(β) η έκθεση είναι δύο φορές την εβδομάδα για 30-45 λεπτά
(γ) η μεθοδολογία βασίζεται σε προφορικές προσεγγίσεις, δραστηριοκεντρικές μεθόδους και παιγνιώδεις δραστηριότητες
(δ) οι εκπαιδευτικοί της αγγλικής γλώσσας διαθέτουν ισχυρό παιδαγωγικό υπόβαθρο αλλά και υψηλό επίπεδο γνώσης της αγγλικής γλώσσας.