Με ετικέτα Ετικέτες: ,

Το 4ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας πραγματοποίησε την 2η Κινητικότητα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus KA122 που αφορά στη Μαθησιακή Κινητικότητα Προσωπικού στη Σχολική Εκπαίδευση. Η Κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην Πράγα, από τις 21 έως τις 27 Αυγούστου 2023. Το εκπαιδευτικό σεμινάριο, που παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί του σχολείου μας, με τίτλο «Primary Studentsand Creative Competence: Thriving in the Unknown» είχε ως κεντρικό άξονα την ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης των παιδιών προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να «περιηγηθούν» σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων δόθηκε έμφαση:

  • στην ανάπτυξη ικανοτήτων και δεξιοτήτων έναντι στη γνώση περιεχομένου
  • στη δημιουργία εργασιών που σχετίζονται με πραγματικές καταστάσεις και που απαιτούν από τους μαθητές να εργαστούν ομαδικά και να αναπτύξουν ένα πλήρες σύνολο ικανοτήτων για να επιτύχουν
  • στη διαδικασία έναντι του αποτελέσματος καθώς και στην εφαρμογή μη παραδοσιακών μεθόδων προκειμένου οι εκπαιδευτικοί να αναπτύξουν και να αξιολογήσουν τις ικανότητες και τις στάσεις των παιδιών καθώς και τα επιτεύγματά τους.

Ακόμα, ως προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα, επιδιώχθηκαν:

  • η κατανόηση τρόπων εφαρμογής των «τεσσάρων C» (κριτική σκέψη/ critical thinking, συνεργασία/ cooperation, επικοινωνία/ communication και δημιουργικότητα/ creativity) στις δραστηριότητες της τάξης.
  • Η κατάκτηση της μεθοδολογίας του PBL (Performance Based- Learning), μια καινοτόμο προσέγγιση στη διδασκαλία που επιτρέπει στους μαθητές να επιδείξουν τις αποκτηθείσες γνώσεις και δεξιότητές τους σε πρακτικά και εφαρμοσμένα περιβάλλοντα και προτρέπει την ανάπτυξη δεξιοτήτων σκέψης.

Το εκπαιδευτικό σεμινάριο αποτέλεσε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα διαδικασία για τις εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας καθώς υλοποιήθηκε στη βάση της πρακτικής εφαρμογής όλων των παραπάνω. Οι δραστηριότητες στις οποίες συμμετείχαν βασίστηκαν στην εργασία σε ομάδες. Οι συμμετέχουσες κλήθηκαν να δουλέψουν ομαδικά, να συνεργαστούν, να επικοινωνήσουν, να αναπτύξουν τη δημιουργική τους σκέψη. Οι δραστηριότητες αφορούσαν ασκήσεις δημιουργικής γραφής, storytelling, ιστορικής ανασκόπησης με βάση την ιστορία και την κουλτούρα της χώρας προέλευσης των συμμετεχουσών, επιτραπέζια παιχνίδια, κατασκευές lego αλλά και χρήση ψηφιακών μέσων. Επιπλέον, η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων υλοποιήθηκε σε εξωτερικούς χώρους (πάρκα, μουσεία κλπ.) στα πλαίσια μιας μορφής Outdoor Education.

Ενιαία θεματική των σχεδιαζόμενων δραστηριοτήτων αποτέλεσε η έννοια της Δημοκρατίας. Με κεντρικό άξονα τη δημοκρατία ως έννοια, ως διαδικασία και ως ζητούμενο, πραγματοποιήθηκαν επίσης, στη διάρκεια των μαθημάτων, συζητήσεις, πολιτιστικές επισκέψεις, ιστορικές αφηγήσεις και παρακολούθηση παρουσιάσεων. Ο συνδυασμός θεωρίας και πράξης επέτρεψε στις συμμετέχουσες να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη οπτική πάνω στο ζήτημα ενδιαφέροντος και να κατακτήσουν νέα μεθοδολογικά εργαλεία. Την τελευταία μέρα των μαθημάτων κλήθηκαν να δημιουργήσουν τα δικά τους εκπαιδευτικά σενάρια σύμφωνα με τη μεθοδολογία του Performance Based Learning. Η αυτοαξιολόγηση των παραγόμενων projectκαι η αξιολόγηση αυτών από την ομάδα εργασίας επίσης αποτελεί μέρος του μαθήματος κι εντάσσεται στα μαθησιακά αποτελέσματα.

Συνοψίζοντας, η συμμετοχή σε μαθήματα εκτός του συνηθισμένου εκπαιδευτικού πλαισίου (της τάξης) και η υλοποίηση δραστηριοτήτων με έμφαση στην ομαδική εργασία, στην ενσωμάτωση του λάθους ως επιθυμητού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας, στη δημιουργία μιας θετικής σχολικής ατμόσφαιρας στην οποία προκρίνεται η αυτοαξιολόγηση και η αξιολόγηση από ομοτίμους (συμμαθητές), στην αύξηση των κινήτρων των μαθητών και κυρίως στην παροχή της δυνατότητας να κάνουν τις επιλογές τους και να εκφραστούν με τη δική τους φωνή, όλα τα παραπάνω αποτέλεσαν μια σημαντική μαθησιακή εμπειρία για τις εκπαιδευτικούς του Νηπιαγωγείου μας.

 

 

 

 

 

 

 

#ErasmusPlusIKY

#ErasmusPlusGreece

#ErasmusPlus

#ΣυνεχίζουμεErasmus

Το έργο Erasmus+ KA122, με τίτλο “Η Τέχνη και η Δημοκρατία μέσα από καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις”  είναι  χρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.