Αυτές τις μέρες τα παιδιά βιώνουν καινούριες καταστάσεις και ανακαλύπτουν καθημερινά όλο και περισσότερο την αναγκαιότητα της αστυνομικής ταυτότητας του γονέα σε κάθε του μετακίνηση υποχρεωτικά. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία να κατανοήσουν  το συγκεκριμένο τύπο και μορφή του γραπτού λόγου και να καλλιεργήσουμε το γραπτό λόγο και τις δεξιότητες γραφής.

Μπορούμε να τους δείξουμε την ταυτότητα μας και να συζητήσουμε τι δείχνει ,γιατί μας χρειάζεται ,τι γράφει. Να διαβάσουμε το όνομα, το επίθετο και τα  στοιχεία που αναγράφονται (προτεινόμενο λεξιλόγιο: αστυνομική ταυτότητα, ατομικά στοιχεία, αποτύπωμα).

Μπορεί να γίνει συζήτηση για το δακτυλικό αποτύπωμα, πώς γίνεται, τη χρησιμότητά του και ότι τα δακτυλικά αποτυπώματα δε μοιάζουν μεταξύ τους. Κάθε άνθρωπος έχει  το δικό του.

Προτείνουμε στα παιδιά να φτιάξουν τη δική του ταυτότητα.

Στη συνέχεια υπάρχει ένα πρότυπο το οποίο μπορείτε να εκτυπώσετε  και τα παιδιά να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους  επάνω σ’ αυτό. Μπορούν να ζωγραφίσουν τον εαυτό τους στη θέση της φωτογραφίας, να γράψουν το όνομα τους, την ηλικία τους, τον τόπο που γεννήθηκαν, που μένουν, τα ονόματα των γονιών τους.  Βουτώντας το δείκτη σε δακτυλομπογιά, μελάνι ή ότι άλλο υλικό επιθυμείτε, αφήνουν το δακτυλικό τους αποτύπωμα. Το  κόβουν γύρω  -γύρω  επάνω στη γραμμή, το κολλούν διπλώνοντας το στη μέση και η ταυτότητα είναι έτοιμη.

Ταυτότητα

Διαφορετικά μπορείτε να τους δώσετε ένα λευκό χαρτί ή χαρτόνι και να τα αφήσετε αυτοσχεδιάσουν φτιάχνοντας τη δική τους ταυτότητα.

Έτσι το παιδί έχει τη δική του ταυτότητα σε περίπτωση μετακίνησης.