Η ενασχόληση των παιδιών του Νηπιαγωγείου με τα ακραία καιρικά φαινόμενα αποτελεί σύγχρονη αναγκαιότητα. Τα παιδιά, ως πολίτες του αύριο, θα αποτελέσουν τη γενιά εκείνη που θα κληθεί να βιώσει άμεσα την κλιματική αλλαγή και να μαθαίνει να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, με οδηγό ένα βασικό αξιωματικό τρίπτυχο: Ενημέρωση, Ετοιμότητα και Προετοιμασία.

 

Για όλους τους παραπάνω λόγους αποφασίσαμε φέτος να υλοποιήσουμε στο Νηπιαγωγείο μας το Σχέδιο Δράσης:

“Η Κλιματική Αλλαγή είναι εδώ! Με τον Τάλω οδηγό δεν φοβάμαι τίποτα εγώ!”

το οποίο συνδυάζει τα Ακραία Καιρικά Φαινόμενα και την Ρομποτική STEAM.

 

Στόχοι του Σχεδίου Δράσης:

1. Τη σύνδεση των ακραίων καιρικών φαινόμενων όπως: πλημμύρα, φωτιά, σεισμός και ανεμοστρόβιλος με την κλιματική αλλαγή: Τα παιδιά να αναγνωρίσουν, να αναλύσουν και να διερευνήσουν τις αιτίες, καθώς και τις επιπτώσεις τους στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων. Οι εκπαιδευτικοί να επιμορφωθούν, ώστε να είναι σε θέση να δρουν υποστηρικτικά σε διαδικασίες μάθησης, σύμφωνα με το νέο ΑΠΣ. Οι γονείς να ενθαρρύνουν τις ενέργειες των παιδιών τους για την οικοδόμηση των εννοιών αυτών.

2. Την εμπλοκή σε διαδικασίες μάθησης μέσω της καινοτόμου προσέγγισης STEAM: Τα παιδιά μέσα από αυθεντικές προβληματικές καταστάσεις να καλλιεργήσουν δεξιότητες αλγοριθμικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων (κατασκευές, δημιουργία κώδικα, διαδικασίες προγραμματισμού). Οι εκπαιδευτικοί να επιμορφωθούν στην προσέγγιση STEAM με εξοπλισμό ρομποτικής. Οι γονείς να υποστηρίξουν τις καινοτόμες STEAM διαδικασίες μάθησης των παιδιών τους.

3. Την πραγματοποίηση διασχολικής συνεργασίας μεταξύ Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου: Τα παιδιά να συνεργάζονται αρμονικά για την επίτευξη κοινών παραγώγων STEAM, με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν την ευρύτερη κοινότητα. Οι εκπαιδευτικοί με ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες να υποστηρίζουν τις προσπάθειες των παιδιών για συνεργασία. Οι γονείς να δρουν διευκολυντικά, ώστε τα παιδιά τους να αποκτήσουν δεξιότητες 4C (συνεργασίας, επικοινωνίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας), στα πλαίσια και της μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό.

Συντονίστρια Δράσης:
Γιάννα Καπλάνη, Διευθύντρια ΠΕ60
Συμμετέχουσες Εκπαιδευτικοί:
Χριστίνα Στέφου ΠΕ60
Δέσποινα Μητσάκη ΠΕ60
Χριστίνα Σιαμάτρα ΠΕ60 και
Διονυσία Κιαμηλίδου Μπερμπέρογλου ΠΕ06